Home –  Wisata – Perjalanan alternatif: 5 festival pagan yang bertenaga

Perjalanan alternatif: 5 festival pagan yang bertenaga

Dari barbeku dan makan malam candlelit di taman-taman yang dipenuhi bunga untuk mengejutkan tetapi ritual yang brilian, festival pagan adalah cara yang tidak biasa dan meriah untuk menenggelamkan diri anda di dunia baru melalui perjalanan.

Spring & musim gugur equinox, Mac & September 2017
Chichen Itza, Mexico
Patung-patung batu yang rumit dan struktur hebat piramid Maya kuno Chichen Itza, sangat menarik apabila anda melawat. Dan walaupun tidak ada perayaan atau acara rasmi seperti itu, pada musim mirip vernal dan musim gugur penglihatannya lebih hebat lagi. Menggunakan geometri yang sangat maju untuk masa mereka, Mayan berjaya membuat matahari lewat lewat melambangkan bayangan pada langkah-langkah hanya pada masa ini tahun. Bayangan ini mencipta ilusi spektakuler seekor ular yang bergerak ke bawah piramid El Castillo.

Baca juga : Bali Driver

Midsummer (Litha) solstice, Jun 2017
Falun, Sweden
Midsummer adalah perayaan besar di Sweden. Pada malam Midsummer, rumah-rumah dihiasi dengan bunga-bunga bunga, maypole naik untuk menari, dan burung-burung smorgasbords herring acar, bakso, dan keistimewaan Sweden yang lain muncul. Perhimpunan tradisional, luar, bersama boleh didapati di seluruh rantau hijau Dalarna.

Musim panas solstis, Jun 2017
Stonehenge, UK
Salah satu tapak arkeologi tertua di dunia, monoliths zaman purba Stonehenge benar-benar keberatan. Terutama apabila anda menganggap bahawa batu-batu 25 tan ini diangkut dari Wales dengan tidak begitu banyak sebagai kuda dan kereta. Pada hari yang paling lama tahun ini, ramai orang pagan dari ahli akademik hingga neo-Druids berkumpul untuk matahari terbit di atas monumen dalam diam. Apabila matahari mengintip ke arah ufuk, ia menyeret pancaran cahaya, yang menyambungkan tiga batu besar henge.

Féile Draíochta, Oktober 2017
Dublin, Ireland
Acara tahunan yang kecil di Dublin, Féile Draíochta mengisytiharkan dirinya sebagai perayaan dan kerohanian di Ireland. Hari perayaan termasuk ceramah, bengkel, pameran, dan banyak lagi, ia adalah perhimpunan celtic yang melibatkan nyanyian, menari, dan bercerita. Dan anda juga boleh meramalkan masa depan anda oleh pembaca Tarot.

Imbolc, Julai / Ogos 2017
Melbourne, Australia
Perayaan Imbolc, menandakan permulaan musim bunga, mempunyai akar Gaelik, tetapi ia telah tersebar ke Australia. Di Melbourne, tempat rohani yang dipanggil Gaia’s Garden di Northcote Neighborhood menganjurkan pihak untuk meraikan Imbolc, bersama dengan pelbagai pagan lain. Ia dijalankan oleh komuniti pergerakan Dewi, sehingga menawarkan taman idea berfokus pada jantina dan kewanitaan. Ia adalah hari yang sungguh menggembirakan untuk bengkel kreatif, bacaan, perbincangan, dan berkongsi makanan yang banyak.